Recept: havermoutpap met fruit

Meestal eet ik ‘gewoon fruit’ als ontbijt, maar soms mag het ook iets stevigers zijn, bijvoorbeeld als er een looprondje of een wandeling op het programma staat. Havermout is ideaal om de honger ietsje langer weg te houden en ja havermoutpap daar kan bijna niets tegenop. De kokosmelk maakt het wat zoeter, de amandelmelk trekt dat weer recht (want voor mij hoeft het niet té zoet). Je kan zelf wat mixen en testen tot jouw ideale pap eruit komt.

havermoutpap

Ingrediënten

(2 personen)

  • 100 g havermout
  • 1 brikje kokosmelk (250ml)
  • scheut amandelmelk
  • twee stukken fruit (bv aardbeien, banaan, appel.. wat er volgens het seizoen beschikbaar is)

Bereiding

(15 minuten)

  • Weeg de havermout af in een steelpannetje en giet hier de kokos- en amandelmelk bij.
  • Laat koken op een zacht vuur (4/9) tot je een dikke brij krijgt. Heb je je pap liever wat vloeibaarder, kan je wat amandelmelk toevoegen. Vergeet niet te roeren want het kan wel eens aanbranden :-)
  • Snijd het fruit in stukjes. Giet de pap in twee kommetjes en verdeel er de stukjes fruit over.

Tip: heb je over? Bewaar het voor de volgende dag en eet het als koud ontbijt, dan vind ik het persoonlijk nog lekkerder!

Meer ontbijtreceptjes vind je hier.

One Comment

  1. Pingback: Suikerverslaving en ervan afkicken: tips en misverstanden – Puurder leven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *